Programming Language
- Home
- Programi-courses
- Programming Language
POLITIKA O ZAŠTITI OSOBNIH PODATAKA
UVOD
Ovom Politikom o zaštiti osobnih podataka (dalje u tekstu: „Politika“) utvrđuje se djelotvoran, odgovoran i transparentan okvir za osiguravanje usklađenosti s Općom uredbom o zaštiti osobnih podataka.
Ova Politika se primjenjuje na sve organizacijske dijelove KLEMM UČILIŠTE d.o.o. (dalje u tekstu: „Voditelj obrade“ ili „Društvo“), kao i na sve radnike, uključujući i privremene radnike i honorarne radnike, te na sve poslovne partnere te druge pojedince čiji se identitet može izravno ili neizravno utvrditi.
NAČELA KOJA UREĐUJU OBRADU OSOBNIH PODATAKA
Prilikom obrade osobnih podataka primjenjivat će se sljedeća načela:
Obrada osobnih podataka je zakonita kada se osobni podaci obrađuju na temelju legitimnog razloga. Obrada je poštena i transparentna kada je ispitanicima poslana odgovarajuća obavijest o privatnosti u trenutku prikupljanja osobnih podataka.
Ispitanike se mora obavijestiti o svrhama u koje se osobni podaci obrađuju putem informacija o privatnosti koje se pružaju u trenutku prikupljanja osobnih podataka uporabom jasnog i jednostavnog jezika (dalje: Informacije o obradi i zaštiti osobnih podataka).
Osobni podaci moraju se obrađivati samo iz razloga koji su navedeni ispitanicima i ne smiju se obrađivati na način koji nije u skladu s tim svrhama.
Moraju se prikupljati i obrađivati samo osobni podaci koji su nužni za ostvarenje priopćene svrhe.
Voditelj obrade treba održavati kontakte s ispitanicima i povremeno pregledavati njihove osobne podatke.
Osobni podaci koji su netočni, uzimajući u obzir svrhe u koje se obrađuju, moraju se bez odlaganja izbrisati ili ispraviti.
Nakon što su ostvarili svrhu obrade, osobni podaci mogu se zadržati samo u obliku koji ne dopušta identifikaciju ispitanika. Mjere za de – identificiranje osobnih podataka uključuju brisanje, prikrivanje, redigiranje i anonimizaciju u toj mjeri da navedene mjere nisu u sukobu s drugim važećim lokalnim zakonima i propisima.
Sukladno odredbama Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka KLEMM UČILIŠTE d.o.o. je voditelj obrade osobnih podataka, Zagreb, Josipa Pupačića 4, OIB: 65536784626, e-mail info@klemmuciliste.hr.
POJMOVI I DEFINICIJE
U smislu odredbi ove Politike pojedini izrazi imaju sljedeće značenje:
„Ispitanik” je pojedinac čiji se identitet može utvrditi odnosno osoba koja se može identificirati izravno ili neizravno, osobito uz pomoć identifikatora kao što su ime, identifikacijski broj, podaci o lokaciji, mrežni identifikator ili uz pomoć jednog ili više čimbenika svojstvenih za fizički, fiziološki, genetski, mentalni, ekonomski, kulturni ili socijalni identitet tog pojedinca.
„Osobni podaci” su svi podaci koji se odnose na pojedinca čiji je identitet utvrđen ili se može utvrditi.
„Obrada” znači svaki postupak koji se obavlja na osobnim podacima, kao što su prikupljanje, bilježenje, organizacija, strukturiranje, pohrana, prilagodba ili izmjena, pronalaženje, obavljanje uvida, uporaba, otkrivanje prijenosom, širenjem ili stavljanjem na raspolaganje na drugi način, usklađivanje ili kombiniranje, ograničavanje, brisanje ili uništavanje.
„Voditelj obrade” znači pravna osoba koja određuje svrhe i sredstva obrade osobnih podataka.
„Izvršitelj obrade” znači druga osoba koja obrađuje osobne podatke u ime voditelja obrade.
„Povreda osobnih podataka“ znači kršenje sigurnosti koje dovodi do slučajnog ili nezakonitog uništenja, gubitka, izmjene, neovlaštenog otkrivanja ili pristupa osobnim podacima koji su preneseni, pohranjeni ili na drugi način obrađivani.
„Nadzorno tijelo“ znači Agencija za zaštitu osobnih podataka.
KLJUČNI ZAHTJEVI ZA VODITELJA OBRADE
Sukladno načelima navedenim u članku 1. ove Politike, potrebno je zadovoljiti različite ključne zahtjeve ovisno o tome obrađuje li osobne podatke pravna osoba koja djeluje kao voditelj obrade ili kao izvršitelj obrade.
I voditelj obrade i izvršitelj obrade moraju osigurati osoblje koje obrađuje osobne podatke uz odgovarajuću edukaciju i prema uputama kako bi se osiguralo da se osobni podaci ispitanika obrađuju u skladu s odredbama ove Politike i važećih propisa.
OBRADA OSOBNIH PODATAKA PO ZAKONITOJ OSNOVI
Obrada osobnih podataka je zakonita kada je ispunjeno najmanje jedno od sljedećeg:
DAVANJE ODGOVARAJUĆIH INFORMACIJA ISPITANICIMA KOJE SE ODNOSE NA OBRADU OSOBNIH PODATAKA
Ispitanicima se mora dostaviti adekvatna i jasna informacija o obradi i zaštiti osobnih podataka koja se odnosi na obradu njihovih osobnih podataka.
OLAKŠAVANJE OSTVARENJA PRAVA ISPITANIKA
Kao opće pravilo i podložno određenim okolnostima definiranim primjenjivim propisima, ispitaniku se mora omogućiti da ostvari sljedeća prava:
Osobito:
PRAVNA OSNOVA
Pravne osnove za prikupljanje i obradu osobnih podataka ispitanika su sljedeće:
Obrada je zakonita ako je nužna radi poštovanja pravnih obveza voditelja obrade. Zakoni kojima se uređuje poslovanje voditelja obrade propisuju skupove podataka koji su nužni za izvršenje zakonske obveze. Za prikupljanje i obradu podataka propisanih zakonom, voditelj obrade neće tražiti privolu ispitanika, ali će u tom slučaju prikupljati samo podatke propisane zakonom i neće ih koristiti u druge svrhe. Ovo se posebno odnosi na podatke prikupljene temeljem sljedećih zakona i njima pripadajućih pravilnika, među koje posebno spadaju: Zakon o računovodstvu, Zakon o radu, Zakon i Pravilnik o porezu na dohodak, Zakon o porezu na dodanu vrijednost, Zakon o mirovinskom osiguranju, Zakon o obveznom zdravstvenom osiguranju, Zakon o zaštiti na radu, Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima.
Osobne podatke potrebne za ispunjenje ugovorne obveze voditelj obrade će prikupljati bez privole ispitanika, u najmanjem mogućem obujmu koji je nužan za izvršenje obveze ili kako bi se poduzele radnje na zahtjev ispitanika prije sklapanja ugovora.
Voditelj obrade može prikupljati i obrađivati osobne podatke ispitanika ako je obrada nužna za potrebe legitimnih interesa voditelja obrade ili treće strane, osim kada su od tih interesa jači interesi ili temeljna prava i slobode ispitanika koji zahtijevaju zaštitu osobnih podataka, osobito ako je ispitanik dijete.
Voditelj obrade može prikupljati i obrađivati osobne podatke ispitanika, bez privole ispitanika ukoliko je to u svrhu zaštite njegovih ključnih interesa.
Pravna osnova za obradu u javnom interesu ili za izvršenje službene ovlasti voditelja obrade mora biti utemeljena na propisu, pri čemu se mora ostvariti cilj od javnog interesa te ono mora biti razmjerno zakonitom cilju koji se želi postići.
Kada se obrada temelji na privoli Voditelj obrade mora moći dokazati da je ispitanik dao privolu za obradu svojih podataka. U tu svrhu, Voditelj obrade dužan je voditi evidenciju privola.
Zahtjev za privolu mora biti jasno razlučen od drugih pitanja, u razumljivom i lako dostupnom obliku uz uporabu jasnog i jednostavnog jezika.
Ispitanik ima pravo u svakom trenutku povući svoju privolu. Povlačenje privole ne utječe na zakonitost obrade na temelju privole prije njezinog povlačenja. Povlačenje privole mora biti jednostavno kao i njezino davanje.
Kada se procjenjuje je li privola bila dobrovoljna, u najvećoj mogućoj mjeri uzima se u obzir je li, među ostalim, izvršenje ugovora, uključujući i pružanje usluge, uvjetovano privolom za obradu osobnih podataka koja nije nužna za izvršenje tog ugovora.
OSIGURAVANJE DA SE PROVODI TEHNIČKA I INTEGRIRANA ZAŠTITA PODATAKA
Odgovarajuće tehničke i organizacijske mjere za provedbu načela i zahtjeva moraju se donijeti na učinkovit način.
Kada se predviđaju novi postupci ili transakcije, oni se moraju procijeniti na dokumentirani način također iz perspektive zaštite osobnih podataka kako bi se osiguralo da se sve odgovarajuće mjere identificiraju i provedu nakon što postupci ili transakcije budu izvršeni (tehnička zaštita podataka).
Moraju se donijeti odgovarajuće tehničke i organizacijske mjere kojima se osigurava da integriranim načinom budu obrađeni samo osobni podaci koji su nužni za svaku posebnu svrhu obrade (integrirana zaštita privatnosti).
Integrirana zaštita privatnosti primjenjuje se i na količinu prikupljenih podataka, opseg njihove obrade, razdoblje pohrane i njihovu dostupnost. Točnije, takvim se mjerama osigurava da osobni podaci nisu automatski, bez intervencije pojedinca, dostupni neograničenom broju pojedinaca.
Posebno, prilikom svakog razvoja, osmišljavanja, odabira i upotrebe aplikacija, usluga i proizvoda koji obuhvaćaju obradu osobnih podataka, moraju se uzeti u obzir načela povezana sa zaštitom osobnih podataka.
VOĐENJE EVIDENCIJE O AKTIVNOSTIMA OBRADE
Voditelj obrade je dužan u skladu s Općom uredbom o zaštiti osobnih podataka voditi evidenciju aktivnosti obrade. Evidencija aktivnosti obrade sadržava sljedeće informacije:
– ime i kontaktne podatke voditelja obrade i Službenika za zaštitu osobnih podataka,
– svrhe obrade
– opis kategorija ispitanika i kategorija osobnih podataka,
– kategorije primatelja,
– ako je primjenjivo, prijenose osobnih podataka u treću zemlju ili međunarodnu organizaciju,
– ako je moguće, predviđene rokove za brisanje različitih kategorija podataka,
– ako je moguće, opći opis tehničkih i organizacijskih sigurnosnih mjera iz čl. 32. st. 1. Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka.
Evidencija aktivnosti obrade mora biti dostupna nadležnim tijelima.
Kada djeluje u ime voditelja obrade, izvršitelj obrade mora uspostaviti i voditi evidenciju namijenjenu za svakog voditelja obrade.
PROVEDBA ODGOVARAJUĆIH TEHNIČKIH I ORGANIZACIJSKIH MJERA ZA OSIGURAVANJE RAZINE SIGURNOSTI PRIMJERENE RIZIKU
Voditelj obrade mora provesti odgovarajuće tehničke i organizacijske mjere kako bi se osigurala odgovarajuća razina sigurnosti osobnih podataka. Prilikom identificiranja tih mjera mora se slijediti pristup temeljen na riziku.
Pristup temeljen na riziku mora uzeti u obzir, između ostalog i vjerojatnost i ozbiljnost za prava i slobode ispitanika, kao i najsuvremenije tehnologije i povezane troškove provedbe.
Kontrola pristupa je sigurnosna tehnika koja se može koristiti radi reguliranja tko ili što može vidjeti ili koristiti resurse u računalnom okruženju.
Kontrola pristupa može biti fizička i logička.
Fizička kontrola pristupa ograničava pristup zgradama, prostorijama i fizičkim informatičkim resursima.
Logički pristup ograničava priključke na računalne mreže, datoteke sustava i podatke, uključujući osobne podatke.
IZVJEŠTAVANJE NADZORNOG TIJELA O POVREDI OSOBNIH PODATAKA
Potrebno je uspostaviti adekvatne procese kako bi se osiguralo pravilno upravljanje svim povredama osobnih podataka.
U slučajevima povrede osobnih podataka voditelj obrade će bez nepotrebnog odgađanja, i ako je izvedivo, najkasnije u roku od 72 sata nakon saznanja za povredu, izvijestiti nadzorno tijelo, osim ako nije vjerojatno da će povreda osobnih podataka prouzročiti rizik za prava i slobode pojedinca.
Ako izvješćivanje nije učinjeno unutar 72 sata, mora biti popraćeno razlozima za kašnjenje.
Izvršitelj obrade bez nepotrebnog odgađanja izvješćuje voditelja obrade nakon što sazna za povredu osobnih podataka.
Voditelj obrade dokumentira sve povrede osobnih podataka, uključujući činjenice vezane za povredu osobnih podataka, njezine posljedice i mjere poduzete za popravljanje štete.
OBAVJEŠTAVANJE ISPITANIKA O POVREDI OSOBNIH PODATAKA
U slučaju da dođe do povrede osobnih podataka koja će vjerojatno prouzročiti visoki rizik za prava i slobode pojedinca/ispitanika, voditelj obrade će bez nepotrebnog odgađanja obavijestiti ispitanika o povredi osobnih podataka.
Obavještavanje ispitanika nije obvezno u sljedećim slučajevima:
IZVRŠAVANJE PROCJENE UČINKA OBRADE NA ZAŠTITU OSOBNIH PODATAKA (DATA PROTECTION IMPACT ASSESSMENT- DPIA)
Kada se pojave određeni okidači, mora se provesti procjena učinaka na zaštitu podataka, a koja je usmjerena na:
DONOŠENJE ODGOVARAJUĆIH ZAŠTITNIH MJERA ZA PRIJENOS OSOBNIH PODATAKA IZVAN EUROPSKOG GOSPODARSKOG POJASA
Voditelj obrade mora osigurati da se bilo koji prijenos osobnih podataka izvan Europskog gospodarskog prostora (EGP) obavi tek nakon donošenja sljedećih preporučenih zaštitnih mjera.
Prednost zaštitnim mjerama mora se dati sljedećim redoslijedom:
KLJUČNI ZAHTJEV ZA IZVRŠITELJA OBRADE
Kada Društvo djeluje kao izvršitelj obrade, mora:
SLUŽBENIK ZA ZAŠTITU OSOBNIH PODATAKA
Imenovanje službenika za zaštitu osobnih podataka
Kad god Društvo djeluje kao voditelj obrade ili izvršitelj obrade mora imenovati službenika za zaštitu osobnih podataka, barem kada obavlja sljedeće aktivnosti:
Procjenu potrebe ili mogućnost imenovanja službenika za zaštitu osobnih podataka (DPO – Data Protection Officer) vrši Društvo.
Službenik za zaštitu osobnih podataka mora imati jasno definiran mandat i biti pozicioniran kao neovisna funkcija.
Službenik za zaštitu osobnih podataka podnosi izvješća Upravi Društva i ne smije biti u položaju koji mu onemogućava da može utvrditi svrhe i sredstva za obradu osobnih podataka.
Službenik za zaštitu osobnih podataka ima ključnu ulogu u poticanju provedbe važećih zakona i propisa o zaštiti osobnih podataka i olakšavanju usklađenosti s njima.
Obveze službenika za zaštitu podataka su:
Da bi službenik za zaštitu osobnih podataka obavljao povjerene mu zadatke, potrebno je da bude pravilno i pravovremeno uključen u sve postupke i transakcije koje se odnose na zaštitu osobnih podataka.
Neovisnost Službenika za zaštitu osobnih podataka
U svrhu očuvanja neovisnosti službenika za zaštitu osobnih podataka, isti mora:
Stručnost i primjerenost službenika za zaštitu osobnih podataka
Službenik za zaštitu osobnih podataka mora imati stručno znanje o:
Društvo je dužno, u skladu sa svojim mogućnostima, osigurati službeniku za zaštitu osobnih podataka kontinuirano osposobljavanje kako bi se konstantno povećavala razina njegove stručnosti.
Zadaci Službenika za zaštitu osobnih podataka
Službenik za zaštitu podataka:
RAZDOBLJE U KOJEM ĆE OSOBNI PODACI BITI POHRANJENI I MJERE NAKON PROTEKA RAZDOBLJA POHRANE
Osobni podaci bit će pohranjeni onoliko dugo koliko je potrebno radi ispunjenja svrhe za koju se obrađuju ili onoliko dugo koliko se to zahtijeva zakonom.
Kriterij za određivanje razdoblja čuvanja osobnih podataka je svrha prikupljanja, trajanje ugovora, zastara propisana zakonom ili odredba posebnog zakona koja obvezuje na čuvanje podataka točno određeno vrijeme.
Nakon proteka razdoblja zadržavanja/čuvanja osobni podaci će se izbrisati.
U slučaju kada bi brisanje osobnih podataka predstavljalo nerazmjerno velik napor za voditelja obrade osobnih podataka, primijenit će se alternativne mjere kao što je npr. de-identifikacija (anonimizacija, pseudonimizacija, agregiranje, perturbacija, suzbijanje, zamućivanje)
De–identifikacija je proces uklanjanja ili skrivanja svih osobnih podataka iz evidencije ili skupa informacija koje sadrže osobne podatke na način koji uklanja rizik nenamjernog objavljivanja identiteta ispitanika i informacija o njima ili ga svodi na minimum.
De-identifikacija osobnih podataka treba biti uzeta u obzir kao valjana mogućnost ako povezivanje informacije s pojedincem više nije potrebno, ali gdje može biti potrebno upotrijebiti ili zadržati ostatak informacija zbog poslovnih razloga kao što su statističke i istraživačke svrhe.
Informacije koje se namjerava dijeliti s trećom osobom mogu biti de–identificirane ako ta treća strana ne treba identifikacijske skupove osobnih podataka.
Tehnike de–identifikacije su:
Ova tehnika osigurava da se osobni identifikatori uklone ili izmjene. Svrha ove tehnike je zadržavanje upotrebljivosti osobnih podataka uz skrivanje informacija koje bi mogle dovesti do identificiranja bilo izravno ili neizravno, pojedinca čiji se identitet može utvrditi. Anonimizirane informacije više se ne smatraju „osobnim“ zbog uklanjanja pojedinačnih identifikatora čime se ne dopušta povezivanje s pojedincem čiji je identitet utvrđen ili se može utvrditi.
Ovo je alternativna tehnika de–identifikaciji gdje se jedinstveni identifikator koji nije ni u kakvoj vezi s identitetom pojedinca, povezuje sa zapisom tako da se te informacije mogu povezati s određenim pojedincem bez da se taj pojedinac identificira (npr. ime osobe može biti predstavljeno nasumičnom šifrom – „pseudonimom“). Pseudonim mora biti dosljedan tako da se dopusti povezivanje u različitim skupovima podataka. Pseudonimizacija dopušta povezivanje svojstava ali ne i povezivanje s pojedincem. Dobiveni skup podataka i dalje sadrži korisne informacije o obrascima i trendovima, stoga su pseudonomizirani podaci i dalje osobni podaci.
Osobni podaci daju se kao zbrojevi ili u sažetom obliku tako da se ne prikazuju nikakve informacije kojima se pojedinac identificira.
U informacije se unose male izmjene kako bi se spriječilo identificiranje (npr. zamjena podataka između polja i uvođenje šuma ili greške).
Ovom tehnikom informacije se uklanjaju iz polja ili retka kako bi se spriječilo identificiranje pojedinca.
Preciznost informacija se umanjuje kako bi se sigurnost identificiranja pojedinca svela na minimum.
KOME SE OBRATITI
Zahtjev za ostvarenje prava ispitanik može dostaviti na adresu KLEMM UČILIŠTE d.o.o., Zagreb, Josipa Pupačića 4 ili putem e-mail adrese: info@klemmuciliste.hr
Pristup osobnim podacima ili ostvarivanje nekog od prava iz ove Politike, ispitanik može ostvariti i ispunjavanjem za to predviđenog obrasca (u prilogu) ili na drugi prikladan način, kojeg može dostaviti izravno na prethodno navedenu adrese ili osobno predati na adresi sjedišta Voditelja obrade.
Sukladno Općoj uredbi o zaštiti osobnih podataka, voditelj obrade će bez nepotrebnog odgađanja pružiti ispitaniku informaciju o radnjama koje je poduzeo po njegovom zahtjevu, a najkasnije u roku od mjesec dana od dana zaprimanja zahtjeva.
Prethodno navedeni rok se može po potrebi produljiti za dodatna dva mjeseca uzimajući u obzir složenost i broj zaprimljenih zahtjeva.
Voditelj obrade će obavijestiti ispitanika o svakom takvom produljenju u roku od mjesec dana od dana zaprimanja zahtjeva, navodeći razloge odgađanja.
Ukoliko ne postupi po zahtjevu ispitanika, voditelj obrade će bez odgađanja, a najkasnije mjesec dana od primitka zahtjeva obavijestiti ispitanika o razlozima zbog kojih nije postupio po njegovom zahtjevu, te o mogućnosti podnošenja pritužbe nadležnom tijelu i traženju pravnog lijeka.
Ako su zahtjevi ispitanika očito neutemeljeni ili pretjerani, osobito zbog njihova učestalog ponavljanja, Voditelj obrade može:
Ova Politika stupa na snagu danom njenog donošenja.
KLEMM UČILIŠTE d.o.o.
Neophodni kolačići trebaju biti omogućeni kako bismo mogli spremiti vaše postavke.
Ukoliko onemogućite ove kolačiće nećemo moći spremiti vaše postavke. To znači da ćete prilikom svake posjete morati odobriti ili blokirati kolačiće.
Korištenje kolačića
Klemm Učilište web stranica www.klemmuciliste.hr koristi kolačiće za ispravnu funkcionalnost web stranice i bolje korisničko iskustvo. Prema propisima Europske unije, moramo vas obavijestiti i zatražiti vašu brigu za korištenjem kolačića u skladu s direktivama GDPR-a, Zakonom o elektroničkim komunikacijama i direktivama EU-a 2002/58 / EC i 95/46 / EZ .
Korištenjem ove web stranice prihvaćate korištenje kolačića. Odluka o dopuštenju korištenja kolačića je u potpunosti vaša. Neki kolačići mogu biti onemogućeni izravno iz internetskog preglednika.
Što su kolačići?
Kolačići su mali dijelovi podataka pohranjeni na web-pregledniku ili mobilnom telefonu posjetitelja svaki put kad prvi put posjete web stranicu i obično se koriste za praćenje kretanja i radnji na web-lokaciji. Kolačići se koriste kako bi se omogućila učinkovitija upotreba web stranice i kako bi se pružile informacije vlasniku web sučelja te kako bi prepoznali kada se posjetitelj vrati na web stranicu i tako ponudili više personaliziranog iskustva prilikom surfanja. Kolačići ne sadrže zlonamjerni kod ili virus niti mogu pristupiti datotekama na računalu.
Ne upotrebljavamo kolačiće koji pohranjuju osobne podatke kao što su imena, adrese e-pošte, zaporke ili kolačiće namijenjene oglašavanju.
Vrste kolačića
Prijelazni kolačići: Ovi se kolačići brišu prilikom zatvaranja preglednika i ne prikupljaju podatke s računala. Oni obično pohranjuju podatke u obliku identifikacije sesije koja ne identificira korisnika osobno.
Trajni ili pohranjeni kolačići: Ovi se kolačići pohranjuju na vašem tvrdom disku dok ne isteknu (tj. temelje se na zadanom datumu isteka) ili dok ih ne izbrišete. Ovi se kolačići koriste za prikupljanje informacija o identifikatoru korisnika, kao što su ponašanje surfanja webom ili postavke korisnika za određenu web lokaciju.
Kolačići koji se koriste na našoj web stranici
Kategorija: Statistika
Naziv kolačića: NID
Istek: 6 mj.
Vrsta: HTTP
Svrha: Kolačići treće strane – google.com. Ova stranica koristi google kartu
Kategorija: Unclassified
Naziv kolačića: scroll
Istek: Sesija
Vrsta: HTTP
Svrha: Nerazvrstan
Kako onemogućiti kolačiće iz postavki preglednika?
Na donjim poveznicama možete pronaći informacije o tome kako konfigurirati preglednik za pohranu kolačića na uređaju ili ih odbaciti.
Onemogućavanje nekih kolačića može utjecati na pravilnu funkcionalnost ove web stranice.
Internet Explorer – http://windows.microsoft.com/en-gb/windows7/block-enable-or-allow-cookies
Chrome – https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=en&hlrm=enInternet
Firefox – https://support.mozilla.org/en-US/kb/enable-and-disable-cookies-website-preferences
Safari – https://support.apple.com/kb/PH5042?locale=en_US
Opera – http://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/
Dodatne informacije o kolačićima i postavljanje postavki preglednika potražite na adresi www.aboutcookies.org
Klemm učilište pridržava pravo da s vremena na vrijeme promijeni ovu politiku kolačića.